Laskutus

1. Puhelinlaskussani näkyy veloitusrivi ”Arena Interactive” tai ”Arena Messaging”. Mikä veloitus on kyseessä?

Laskurivimme johtuvat aina joko tekstiviesteistä tai mobiilimaksuista, joten laskusi voi koskea esimerkiksi lahjoituksen tekemistä, kilpailu- ja äänestyspalveluita tai tilaus- ja palautepalveluita.

Mikäli et muista osallistuneesi kilpailuun tai tehneesi lahjoitusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin selvitetään asiaa yhdessä.

Yleisiä lyhytnumeroita, joita lasku voi koskea:

16110 Unicef

16155: Lahjoitukset hyväntekeväisyyteen

16323: Esimerkiksi paikallislehtien tektstiviestilaskutuspalvelut

17152: Sanomien IS-ristikko

17192 ja 17191: Esimerkiksi paikallislehtien joulu- tai kesäkisat (tekstiviestilaskutus)

2. Minulla on kysymys yritystämme koskevasta laskusta, mihin otan yhteyttä?

Yrityslaskutusta koskevissa kysymyksissä ole yhteydessä laskutukseen:

SmartDialog. palvelualusta

1. Voiko SmartDialogin sisältämistä palveluista valita vain yhden? Palveluista voi valita yhden tai useamman tarpeen mukaan. Palvelut ovat 1-suuntainen viestipalvelu, 2-suuntainen viestipalvelu, Dialogipalvelu, Koodipalvelu ja Mobiilimaksu.

2. Minkä palvelun valitsen, kun haluan ainoastaan lähettää viestejä? 1- suuntaisen viestipalvelun. Rajapintakuvaus viestinnän toteuttamiseen löytyy osoitteesta https://openapi.arena.fi. Lisäksi saat käyttöoikeuden web-hallintaliittymään palvelun hallintaa ja statistiikan tarkastelua varten.

3. Minkä palvelun valitsen, kun haluan myös vastauksia lähettämiini viesteihin? 2-suuntaisen viestipalvelun. Rajapintakuvaus viestinnän toteuttamiseen löytyy osoitteesta https://openapi.arena.fi. Ennen palvelun käyttöönottoa määritellään mitä avainsanoja (esim. VASTAA) ja numeroa haluat käyttää viestien vastaanottamista varten, lyhytsanomanumeroa (muodossa 13XXX) vai longcode -numeroa (muodossa +358451234567). Lisäksi saat käyttöoikeuden web-hallintaliittymään palvelun hallintaa ja statistiikan tarkastelua varten.

4. Minkä SmartDialogin palvelun valitsen, kun haluan sekä lähettää ja vastaanottaa viestejä, että käydä chat-tyylisiä keskusteluita asiakkaideni kanssa? Tähän tarvitset 2-suuntaisen viestipalvelun tai Dialogipalvelun tarpeesi mukaan. Keskusteluita voit käydä käyttämällä 2-suuntaisen viestipalvelun API-rajapintaa tai manuaalisesti web-hallintaliittymän Dialogipalvelulla. Dialogipalvelulla hallitset lisäksi vastaanottajaryhmiä ja voit lähettää myös 1-suuntaisia viestejä.

5. Miten GDPR -asetus on huomioitu? SmartDialog. on täysin GDPR yhteensopiva. Palvelu ja viestit hallinnoidaan EU-alueella. Osana sopimuksia on selvitys SmartDialogiin välittyvistä ja tallennettavista henkilötiedoista, sekä näiden käsittelyyn liittyvistä tietoturvatoimenpiteistä.

SMS

1. Voiko tekstiviestin kytkeä osaksi omia järjestelmiä? Kyllä voi, monipuolisten API-rajapintojemme avulla. Kehittäjille suunnatun openapi -portaalimme avulla rajapintojen implementointi on helppoa.

2. Kuinka varmasti viesti menee perille? Viestit pyritään välittämään mahdollisimman korkealla prosentilla (99,5%) ja aina ns. virallisia yhteyksiä käyttämällä, niin kotimaassa kuin ulkomailla. Osa viesteistä kuitenkin jää menemättä perille, jolloin syy voi olla se, että vastaanottava puhelin on kiinni, kuuluvuusalueen ulkopuolella tai liittymä on irtisanottu. Web-hallintaliittymästämme näet tarkat statistiikat viestien perillemenosta virallisine toimituskuittauksineen. Toimituskuittaustietoja voit tuoda myös muihin järjestelmiisi API-rajapinnan kautta.

3. Mikä on tekstiviestin maksimimerkkimäärä? Yhden viestin maksimimerkkimäärä on 160 merkkiä. Voit kuitenkin lähettää halutessasi pidempiä viestejä, jolloin palvelualustamme liittää nämä viestit yhdeksi pidemmäksi viestiksi. Käyttöliittmässä  sms length calculator-toiminto on olemassa.

4. Mitä tapahtuu jos viestien lähetys epäonnistuu? Tästä tulee ilmoitus API-rajapinnan kautta sekä web-hallintaliittymään toimituskuittauksena.

5. Onnistuuko viestinvälitys myös ulkomaille? Kyllä, viestiyhteytemme kaikissa tarjoamissamme kanavissa toimivat globaalisti. Saat kilpailukykyiset, maakohtaiset hinnat 1- ja 2-suuntaisen viestinnän toteuttamiseen.

6. Saako viestin lähettäjäksi asetettua esimerkiksi yrityksen nimen? Kyllä, tällöin merkkiraja on 11 (esim. YritysOy). Merkkirajoitukset: 3-11 merkkiä. Sallitut kirjaimet ovat a-z.0-9.

7. Mitkä operaattorit rajanpinta kattaa? Kaikki Suomalaiset operaattorit, sekä tarvittaessa maakohtaiset operaattorit ulkomailla.

8. Millaista dataa voin saada lähetyksistäni? Näet tarkat tilastot lähettämistäsi viesteistä web-hallintaliittymästä. Näitä ovat esimerkiksi viestimäärät, lähetys- ja toimituskuittaukset, minkä operaattorin verkkoon on minkäkin verran lähetetty viestejä, sekä keskimääräisen viestien toimitusajan.

9. Voiko tekstiviestiin lisätä kuvia, linkkejä tai liikkuvaa kuvaa? Viestin mukaan voi kirjainten lisäksi laittaa linkkejä. Lisäksi voit vastaanottaa MMS-viestejä, joiden mukana voi olla kuvia ja liikkuvaa kuvaa.

10. Miten raportoitte/laskutatte viesteistä? Lähetetyistä/vastaanotetuista viesteistä raportoidaan ja laskutetaan kuukausittain. Voimme ”jyvittää” laskutuksen ja raportoida viestimäärät halutulla tavalla, jolloin viestien lähetyskulut voidaan esimerkiksi jakaa liiketoimintayksikkökohtaisesti.

WHATSAPP

1. Voiko WhatsAppin kytkeä osaksi omia järjestelmiä? Kyllä voi, monipuolisten API-rajapintojemme avulla. WhatsApp -yhteys on aina 2-suuntainen, eli voit sekä lähettää että vastaanottaa viestejä. Kehittäjille suunnattu openapi -portaalimme auttaa palveluiden implementoinnissa. Lisäksi saat käyttöoikeuden web-hallintaliittymään (https://app.smartdialog.ai) palvelun hallintaa ja statistiikan tarkastelua varten.

2. Miten tarjoamanne WhatsApp Business Api eroaa WhatsApp Business sovelluksesta? Business API-palvelu on tarkoitettu keski- ja suurikokoisille yrityksille viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen kuluttajilla jo käytössä olevaan WhatsApp -sovellukseen. Viestien lähettämistä varten lähettävä brändi (=yritys/yhteisö) pitää hyväksyttää Facebookilla sekä käyttää valmiita template -viestipohjia.

WhatsApp Business –sovellus sen sijaan on tarkoitettu pienille yrityksille, jonka avulla voidaan hallita omaa kanta-asiakasjoukkoa. Tässä tapauksessa loppuasiakkaan pitää ladata erillinen WhatsApp Business App -sovellus.

3. Mitä tapahtuu jos vastaanottajalla ei ole WhatsAppia? Ei hätää! Tällöin viesti voidaan muuttaa automaattisesti tekstiviestiksi. Pystymme tarkistamaan ennen viestin lähetystä, että onko loppuasiakkaalla WhatsApp -sovellus asennettuna.

DIALOGIPALVELU

1. Mihin Dialogipalvelua voi hyödyntää? Palvelu sopii mihin tahansa tarkoitukseen, jossa haluat lisätä vuorovaikutusta asiakkaidesi kanssa pikaviestikanavien välityksellä. Voit tehdä viestilähetyksiä ja vastaanottaa näihin vastauksia. Voit tarjota asiakkaallesi mahdollisuuden ottaa yhteyttä yritykseesi mistä mediasta tahansa (digi, some, printti, tv, radio, jne.). Web-hallintaliittymässä hallitset chat-keskusteluja.

2. Voiko dialogipalvelun kytkeä osaksi omia järjestelmiä? Kyllä voit. Voit esimerkiksi liittää oman asiakashallintajärjestelmän osaksi Dialogipalvelua, jolloin kontaktit ryhmiin tuodaan API-rajapintojen kautta dynaamisesti. Kontakteja voidaan lisäksi tuoda manuaalisesti (drag&drop) csv-tiedostoina tai lisätä manuaalisesti web-hallintaliittymässä.

3. Miten asiakas voi ottaa yritykseen yhteyttä Dialogipalvelun avulla? Asiakas voi aloittaa yrityksen kanssa keskustelun kolmella tavalla: 1.Verkkosivuilla olevasta yhteydenottoikkunasta valitsemalla halutun kanavan, johon haluaa keskustelun siirtää 2. Vastaamalla yrityksen lähettämään viestiin 3. Reagoimalla mainokseen (banneri, sosiaalinen media, radio, tv…) ja lähettämällä viestin mainoksen numeroon.

4. Miten asiakas voi ottaa yritykseen yhteyttä Dialogipalvelun avulla? Asiakas voi aloittaa yrityksen kanssa keskustelun kolmella tavalla: 1.Verkkosivuilla olevasta yhteydenottoikkunasta valitsemalla halutun kanavan, johon haluaa keskustelun siirtää 2. Vastaamalla yrityksen lähettämään viestiin 3. Reagoimalla mainokseen (banneri, sosiaalinen media, radio, tv…) ja lähettämällä viestin mainoksen numeroon.

5. Kuinka kauan yksi chat-keskustelu ”ikkuna” pysyy auki? Keskustelu pysyy auki 24h, aika lasketaan viimeisestä lähetetystä viestistä. Keskustelu voidaan aktivoida yrityksen tai loppuasiakkaan toimesta koska tahansa uudelleen.

6. Näenkö jostain aiemmin käytyjen keskusteluiden viestihistorian? Kyllä, web-hallintaliittymästä näet yksittäisen asiakkaan kanssa käytyjen keskustelujen historian, jolloin tiedot mitä hänen kanssaan on aiemmin keskustelu.

7. Yrityksessämme on useita osastoja, joilla olisi tarve hyödyntää palvelua, miten käyttäjähallinta toimii? Pystymme hallinnoimaan hyvin joustavasti yrityksen eri käyttäjätilejä ja tasoja, jolloin jokaisen osaston keskustelut pystytään hallinnoimaan erillään toisistaan.

ÄRRÄKOODI

1. Kuinka pitkä koodien toimitusaika on? Toimitusaika on 1-3 arkipäivää.

2. Kuinka pitkään koodit ovat voimassa? Koodien tarkemman voimaantulo- ja päättymisajan voi päättää itse, mutta se on maksimissaan 3kk.

3. Mitä tapahtuu, jos tuotteita ei lunasteta? Mikäli tilaat koodeja yli 500 kpl, laskutamme vain lunastetuista tuotteista. Alle 500 kappaleen tilauksessa tuotehyvitystä ei tule. Huom. Operointi-, koodi- ja viestimaksut ilman hyvityksiä.

4. Millaista dataa Ärräkoodipalvelusta saa? Raportin, josta näkee lunastetut tuotteet.

5. Mihin kanaviin Ärräkoodilähetys voidaan operoida? Koodit voi lähettää tekstiviestillä, WhatsAppilla, sähköpostilla tai paperikoodeina yrityksenne antamaan osoitteeseen.

6. Miten Ärräkoodien operointi tapahtuu? 

Tekstiviestillä lähettäessä tarvitsemme teiltä puhelinnumerot, viestin lähettäjä (esim YRITYSOY), viestisisällön (Esim Hei, Koodilla [rcode)] voit noutaa itsellesi Fazerin 200-250g suklaalevyn lähimmältä R-kioskilta. Koodi on voimassa xx.xx.2022 asti.), sekä lähetyspäivämäärän.

Sähköpostilla lähettäessä tarvitsemme sähköpostiosoitteet, viestin aiheen, viestisisällön ja lähetyspäivämäärän.

Asiakaspalvelumme hoitaa tämän jälkeen lähetyksen operoinnin.