Kyselypalvelu
Survey Service — Kyselypalvelu
Lähetä automaattisia mielipide- ja NPS-kyselyitä SMS- ja WhatsApp-viesteillä
Asiakastyytyväisyyden mittaaminen on yksi tärkeimmistä asioista, kun halutaan kehittää yrityksen tai yhteisön asiakaskokemusta ja saada kriittistä tietoa organisaation toiminnasta. Teksti- ja pikaviesteillä tehtävät kyselyt ovat loppukäyttäjän näkökulmasta erittäin helppokäyttöisiä ja sen vuoksi niihin vastataan korkealla vastausprosentilla.
Kysely lähetetään asiakkaalle teksti- tai pikaviestinä, johon hän vastaa viestissä annetun ohjeen mukaan joko vastaamalla suoraan viestiin tai linkin kautta avautuvalla kyselylomakkeella. Asiakkaan vastausviestin sisältö voi olla esimerkiksi numero, kirjain, kyllä / ei –vastaus, jokin sana ja avoin palaute. Kysely muokataan aina käyttötarkoitusta vastaavaksi, kysymyksiä voi olla yksi tai useampi.
Kyselypalvelu toimii täysin automaationa, jolloin esimerkiksi asiakaspalvelutapahtuman jälkeen asiakkaalle lähtee automaattisesti kyselyviesti. Kyselyiden tuloksia voi seurata selkeiden raporttien avulla sekä visuaalisesti web-käyttöliittymästä. Palvelusta voidaan hakea myös raakadataa erillistä raportointia varten.
Survey Services – Mitä voit tehdä kyselypalvelulla?
Kyselyiden luominen
Voimme luoda kyselyitä esimerkiksi ketjutettuina tekstiviestikyselyinä, jolloin asiakkaan vastatessa hänelle lähtee vastauksen perusteella uusi viesti. Toinen tapa kyselyn toteuttamiseen on lähettää viestissä linkki kyselylomakkeelle.
Kyselyviestien lähettäminen
Kyselyiden lähettämiseen palvelusta löytyy monipuolisia asetuksia. Voit valita lähetysten ajankohdat, vastausvaihtoehdot ja rajata haluamallasi tavalla vastaanottajia. Kysely voi olla vastaanottajakohtaisesti personoitu, jolloin palaute kohdentuu tarkemmin.
Vastausten kerääminen
Voit valita, kerätäänkö kyselyyn vastauksina esimerkiksi numeroita, merkkejä tai avoimia vastauksia. Kyselyissä luodaan automaattiset toimenpiteet sille, millaisia paluuviestejä vastauksiin lähtee tai ohjataanko viestit suoraan eteenpäin.
Tulosten seuraaminen
Kyselyyn määritellyn ajan puitteissa saapuneet vastaukset koostetaan yhteen ja vastausraporttidata lähetetään yritykselle halutussa muodossa, sovitulla syklillä. Viestitilastojen seuranta onnistuu myös web-käyttöliittymästä.
Survey Service – Kyselypalvelun ominaisuudet
Kyselyn luonti
- Ketjutetut SMS-kyselyviestit
- SMS-viestissä linkki kyselylomakkeelle
- Kyselyviestien sisällön määrittely (viestipohjat, vastausvaihtoehdot, linkit kyselylomakkeelle, personointi)
-
JSON/CSV-tyyppisen
kontaktidatan tuominen palveluun (HTTP / SFTP)
- Kattavat rajapintakuvaukset: https://openapi.arena.fi/
Kyselyn lähetys
- 1&2- suuntaiset SMS-rajapinnat viestien lähettämiseen (MT) ja vastaanottoon (MO) Suomessa ja ulkomailla
- Lähettäjänä lyhytnumero tai longcode
- Lähetettävien kyselyviestien ajastaminen (lähetyssykli, päivät, kellonajat)
- Mahdollisuus asettaa lähetys- ja vastaanottajakohtaisia rajoituksia kyselyviestien lähettämiselle
- Viestien toimituskuittaukset (DLR) ja MT/MO-viestien välitysvirheiden seuranta
Vastausten keräily
- Vastausajan määrittely (kauanko kyselyviestiin voi vastata)
- Vastausviestien sisällön määrittely (numerot, merkit, avoimet vastaukset)
- Vastausviestien aiheuttamien toimenpiteiden määrittely (score triggers)
- Vastauksiin lähetettävien paluuviestien sisältöjen määrittely ja viestipohjat
- Vastausviestien edelleenlähetys CSV/JSON-muodossa HTTP:llä, SFTP:llä, Emailina
-
Kyselylomakkeen kautta tulevien vastausten vastaanotto CSV-tiedostona
Tulosten seuranta
- JSON/CSV-tyyppisen vastausraporttidatan lähetys palvelusta (HTTP / SFTP / Email)
- Raporttidatan lähetyksen ajastaminen (lähetyssykli, päivät, kellonajat)
- Viestimäärätilastojen seuranta (MT/MO), viestilokin vienti (excel / csv)
- Kuukausittainen palveluittain eritelty viestimääräraportointi ja laskutus
- Web-käyttöliittymä, jossa kattavat ominaisuudet: https://app.smartdialog.ai
NPS-mittaaminen
NPS, eli Net Promoter Scoren on kansainvälinen kyselystandardi asiakasuskollisuuden mittaamisessa. Se mittaa asiakkaan suositteluhalukkuutta ja näin päästään kärryille siitä, mitä asiakkaasi ajattelevat yrityksestäsi.