Zapier
Zapier-integraatio
SmartDialog –palvelualustassa on suora ja luotettava Zapier -integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi useissa pilviohjelmistoissa ja sovelluksissa. SmartDialogin ja Zapier-integraation avulla voit helposti automatisoida monentyyppisiä tehtäviä esimerkiksi HubSpotissa, Pipedrivessa tai Zoho CRM:ssä.
SmartDialogin rajapintojen ja Zapier –integraation avulla lähetät ja vastaanotat pilviohjelmistoista ja sovelluksista 1-ja 2-suuntaisia tekstiviestejä ja WhatsApp-viestejä. Kontaktien hallitseminen kuten yhteystietojen luominen, päivittäminen tai poistaminen on myös mahdollista. SmartDialog Group-palvelun avulla voit antaa kontaktien liittyä viestintäryhmään esim. verkkolomakkeiden kautta.
Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.
Integraation ominaisuudet
- Viestien lähetys ja vastaanotto
- 1- ja 2- suuntainen viestiliikenne (SMS, MMS, WhatsApp).
- Viestien lähetys-action: ”Send a Text Message” -> Automaattinen viestinlähetys, kun haluttu toiminto on tapahtunut.
- Viestien vastaanotto-trigger: ”New Message in SmartDialog” -> Automaattinen viestin lähetys, joka saa aikaan halutun toiminnon.
- Kontaktiryhmän hallinta
- Kontaktin luominen
- Kontaktin päivittäminen
- Kontaktin poistaminen
- Kontaktien poistaminen
Integraation käyttökohteet
Trigger
Viestin lähetys, kun jokin haluttu toiminto tapahtuu
Esimerkki: kun PipeDriveen tulee uusi liidi tai kun HubSpotiin on luotu uusi kontakti, lähetetään Zapier-integraatiolla automaattisesti SMS-viesti uudelle kontaktille.
Action
Viestin lähetys, joka saa aikaan jonkin halutun toiminnon
Esimerkki: kun SmartDialogin 2-suuntaiseen palveluun saapuu SMS-viesti, käynnistyy automaattinen toiminto, jossa viestin tietojen perusteella luodaan uusi kontakti HubSpotiin.
Valitse haluamasi sovellus tai triggeri, joka aktivoi SMS-viestin lähetyksen. Yhdistä SmartDialog. SMS & WhatsApp -sovellus Zapierin kanssa. Määrittele viestisisällöt, testaa ja aktivoi. Voit käyttää Zapierin SmartDialog –toimintoja useissa automaatiojärjestelmissä ja ohjelmistoissa.
Integraation käyttöönotto
SmartDialog-lisenssi
Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja viestipalvelut: 1- tai 2-suuntaiset sen mukaan, onko tarve vain lähettää vai myös vastaanottaa viestejä.
Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia.
Numerot ja yhteydet
Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero, virtuaalinen longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin WhatsApp-numero.
SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella.
Zapier-tili
SmartDialogin lisäksi tarvitaan Zapier-tili: https://zapier.com/sign-up. Kirjauduttuasi klikkaa”My Apps” -> ”Connect a new account”.
Etsi ”SmartDialog.” ja yhdistä käyttäjätunnuktilla oma SmartDialog -tilisi helposti suoraan Zapieriin. Viestinvälitys on heti valmiina käyttöön ja voit alkaa luomaan automaatioita.
Lisätiedot
Voit hankkia Zapier-integraation käyttöösi suoraan Zapierin tuotesivuilta.
Lisätietoa SmartDialog & Zapier–käyttötavoista löydät Zapier-integraation dokumentaatiosivulta.
Tarkat dokumentaatiot rajapinnoista löydät Open API –portaalistamme:
Saat SmartDialog –viestipalvelut demokäyttöön trial-polusta
Palveluiden ostaminen suoraan verkosta tai myynnin kautta: sales@arenainteractive.fi
SmartDialog –asiakastuki joka arkipäivä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi: support@arenainteractive.fi