Zapier

Zapier-integraatio

SmartDialog –palvelualustassa on suora ja luotettava Zapier -integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi useissa pilviohjelmistoissa ja sovelluksissa. SmartDialogin ja Zapier-integraation avulla voit helposti automatisoida monentyyppisiä tehtäviä esimerkiksi HubSpotissa, Pipedrivessa tai Zoho CRM:ssä.

SmartDialogin rajapintojen ja Zapier –integraation avulla lähetät ja vastaanotat pilviohjelmistoista ja sovelluksista 1-ja 2-suuntaisia tekstiviestejä ja WhatsApp-viestejä. Kontaktien hallitseminen kuten yhteystietojen luominen, päivittäminen tai poistaminen on myös mahdollista. SmartDialog Group-palvelun avulla voit antaa kontaktien liittyä viestintäryhmään esim. verkkolomakkeiden kautta.

Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.

Integraation ominaisuudet

Integraation käyttökohteet

Trigger

Viestin lähetys, kun jokin haluttu toiminto tapahtuu

Esimerkki: kun PipeDriveen tulee uusi liidi tai kun HubSpotiin on luotu uusi kontakti, lähetetään Zapier-integraatiolla automaattisesti SMS-viesti uudelle kontaktille.

Action

Viestin lähetys, joka saa aikaan jonkin halutun toiminnon

Esimerkki: kun SmartDialogin 2-suuntaiseen palveluun saapuu SMS-viesti, käynnistyy automaattinen toiminto, jossa viestin tietojen perusteella luodaan uusi kontakti HubSpotiin.

Valitse haluamasi sovellus tai triggeri, joka aktivoi SMS-viestin lähetyksen. Yhdistä SmartDialog. SMS & WhatsApp -sovellus Zapierin kanssa. Määrittele viestisisällöt, testaa ja aktivoi. Voit käyttää Zapierin SmartDialog –toimintoja useissa automaatiojärjestelmissä ja ohjelmistoissa.

Integraation käyttöönotto

SmartDialog-lisenssi

Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja viestipalvelut: 1- tai 2-suuntaiset sen mukaan, onko tarve vain lähettää vai myös vastaanottaa viestejä​.

Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia.

 

Numerot ja yhteydet

Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero, virtuaalinen longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin WhatsApp-numero​.

SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella.

 

Zapier-tili

SmartDialogin lisäksi tarvitaan Zapier-tili: https://zapier.com/sign-up. Kirjauduttuasi klikkaa”My Apps” -> ”Connect a new account”.

Etsi ”SmartDialog.” ja yhdistä käyttäjätunnuktilla oma SmartDialog -tilisi helposti suoraan Zapieriin. Viestinvälitys on heti valmiina käyttöön ja voit alkaa luomaan automaatioita.

 

 

Lisätiedot