Salesforce
Salesforce Service Cloud, Sales Cloud
SmartDialog –palvelualustassa on suora ja luotettava integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi Salesforcen Service Cloud ja Sales Cloud -palveluista. Näiden SmartDialog –integraatioiden avulla saat SMS- ja WhatsApp –viestit käyttöön globaalissa sidosryhmäviestinnässä.
SmartDialogin rajapintojen avulla rakennat henkilökohtaisia asiakasdialogeja SMS- ja pikaviestikanavissa, synkronoit kontakteja Salesforcen ja viestintäpalveluiden välillä, sekä luot 1- ja 2- suuntaista viestintää tekstiviesteillä ja WhatsApp-viesteillä ympäri maailmaa suoraan Salesforcesta.
Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.
Integraation ominaisuudet
- Viestien lähetys ja vastaanotto
- Viestien lähetys ja vastaanotto osana Salesforce –prosesseja, esim. palautekysely sulkeutuneesta asiakaspalvelutapahtumasta
- Yksittäiset viestilähetykset, ryhmälähetykset, kampanjoiden luonti
- Ajastetut tai toistuvat viestit, esimerkiksi muistutusviesteinä
- Vastausviestien lähetys saapuneisiin viesteihin
- Kontaktien ja ryhmien hallinnointi
- Kontaktien luominen ryhmiin
- Kontaktin / kontaktien poistaminen ryhmistä
- Viestien yhdistäminen kontakteihin ja liideihin, esimerkiksi palautekyselyyn vastaaminen
- Kontaktin tietojen päivittäminen ja synkronointi
Integraation käyttökohteet
Process Builder
Yhdistä SmartDialogin luotettavat viestintäkanavat prosesseihisi Salesforcen Service Cloudissa. Process Builderilla luot esimerkiksi asiakasprosesseihin liittyvät lähetykset, kuten tilausvahvistukset, kiitosviestit tai asiakaspalveluviestit.
Outbound messages
Yhdistä SMS ja WhatsApp -viestit markkinointiautomaation toiminnallisuuksiin. Ylläpidä kontaktejasi Salesforcessa ja lähetä massaviestit sujuvasti suoraan SmartDialog-integraation kautta..
Inbound messages
Integroi SmartDialogin palvelut Salesforcessa kaikkeen tarvitsemaasi 2-suuntaiseen viestintään. Vastaanota tilauksia, maksuja ja lahjoituksia, tai kerää palautteita mielipidemittauksilla ja NPS-kyselyillä.
Referenssit
SOS Lapsikylä
SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö.
Tarve
Automatisoida ja tehostaa lahjoittajille tapahtuva viestintä sekä yhdistää tämä maksupalveluihin (mm. tekstiviestilahjoitukset), jonka kautta kuluttajat tekevät lahjoituksia. Tarve saada lahjoittajien ja tehtyjen lahjoitusten tiedot yhteen paikkaan.
Ratkaisu ja Hyödyt
”Kuluttajien lahjoituksiin liittyvä monikanavainen viestintä sekä lahjoitukset saatiin tuotua kiinteäksi osaksi käytössä olevaa asiakkuudenhallintajärjestelmää. Kun kuluttaja tekee lahjoituksen järjestölle, menee tästä tieto järjestelmään ja hänelle voidaan tehdä ennalta määriteltyä prosessinomaista viestintää. Viestinnässä voidaan käyttää tekstiviestejä, jossa viesti lähetetään kuluttajalle lahjoitusnumerosta ja kuluttaja voi tehdä lahjoituksen helposti ja suoraviivaisesti vastaamalla viestiin.”
Integraation käyttöönotto
SmartDialog-lisenssi
Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja viestipalvelut: 1- tai 2-suuntaiset sen mukaan, onko tarve vain lähettää vai myös vastaanottaa viestejä
Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia
Numerot ja yhteydet
Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero, virtuaalinen longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin WhatsApp-numero
SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella
SmartDialog-konnektori
SmartDialog –lisenssin ja viestiliikenneyhteyksien lisäksi tarvitaan Salesforcen SmartDialog–konnektori, jonka saat Arena Interactiven tai Salesforcen kautta.
Toimitamme käyttöönottoa varten ohjedokumentin ja SmartDialog-asennuslinkin, joilla saat kytkettyä konnektorin työnkulkuihin ja viestintään Salesforcen Service Cloudissa ja Sales Cloudissa.
Lisätiedot
Voit ostaa konnektorin käyttöösi myös suoraan Salesforce AppExchangesta.
Kehityssivustoltamme SmartDialog Salesforce -konnektorin asetukset ja opastukset integraatioon.
Tarkat dokumentaatiot rajapinnoista löydät Open API –portaalistamme:
Saat SmartDialog –viestipalvelut demokäyttöön trial-polusta
Palveluiden ostaminen suoraan verkosta tai myynnin kautta: sales@arenainteractive.fi
SmartDialog –asiakastuki joka arkipäivä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi: support@arenainteractive.fi