Hubspot

HubSpot Workflows, HubSpot Forms

SmartDialog –palvelualustassa on suora ja luotettava integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi osana HubSpot -palveluita. ​SmartDialog –integraatioiden avulla saat SMS- ja WhatsApp -viestit käyttöön globaalissa 1- ja 2- suuntaisessa sidosryhmäviestinnässä, ja hallinnoit niitä itse omassa HubSpotissa.

SmartDialog ja HubSpot -integraation avulla voit sisällyttää viestien lähettämisen ja vastaanottamisen suoraan osaksi asiakaspolkuja. Voit esimerkiksi lähettää yksittäiset tekstiviestit tai WhatsApp –viestit osana HubSpotin workflowta tai toteuttaa kampanjoita hyödyntämällä HubSpotissa markkinoinnin automaatioprosesseja.

Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.

Integraation ominaisuudet

Integraation käyttökohteet

Prosessit ja Workflowt

Viestintä SMS- ja WhatsApp –kanavissa osana asiakaskohtaisia prosesseja ja HubSpotin workflowta. Luo automaattisia aktiviteetteja asiakkaan viestien vastaanottoon.

Outbound messages

Lähetä markkinointi- ja viestintäkampanjat halutuille kohderyhmille tai yksittäisille vastaanottajille. Voit hallinnoida lähetyksiä suoraan HubSpotissa

Inbound messages

Integroi SmartDialogin palvelut kaikkeen HubSpotin 2-suuntaiseen viestintään. Vastaanota tilauksia, maksuja ja lahjoituksia, kerää palautteita ja tee NPS-kyselyitä.

Referenssit

Hedin Automotive

Hedin Automotive Oy edustaa Suomessa yhtätoista automerkkiä

Tarve

Asiakasviestinnän hoitamiseen toimintavarma, kotimainen, GDPR-yhteensopiva ja joustava ratkaisu osana markkinointiautomaatiota.

Ratkaisu ja Hyödyt

SMS-viestinvälitys integroitiin osaksi Autotalo Laakkosen taustajärjestelmiä. Palvelun avulla automatisoitiin Laakkosen toimipaikkakohtaista asiakasviestintää käyttäen SMS-kanavaa 1- ja 2-suuntaisesti. Integraation avulla Laakkonen pystyy tehostamaan viestintäänsä ja saa tarkat statistiikat sekä raportit seurantaa varten.”

Integraation käyttöönotto

SmartDialog-lisenssi

Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja viestipalvelut: 1- tai 2-suuntaiset sen mukaan, onko tarve vain lähettää vai myös vastaanottaa viestejä​.

Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia.

 

Numerot ja yhteydet

Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero, virtuaalinen longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin WhatsApp-numero​.

SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella.

 

SmartDialog-konnektori

SmartDialog –lisenssin ja viestiliikenneyhteyksien lisäksi tarvitaan HubSoptin SmartDialog–konnektori, jonka saat Arena Interactiven kautta.

Heti palvelun käyttöönoton jälkeen pääset hyödyntämään sitä suoraan HubSpotin Workflow-käyttöliittymässä.

 

 

Lisätiedot