Hubspot
HubSpot Workflows, HubSpot Forms
SmartDialog –palvelualustassa on suora ja luotettava integraatio älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi osana HubSpot -palveluita. SmartDialog –integraatioiden avulla saat SMS- ja WhatsApp -viestit käyttöön globaalissa 1- ja 2- suuntaisessa sidosryhmäviestinnässä, ja hallinnoit niitä itse omassa HubSpotissa.
SmartDialog ja HubSpot -integraation avulla voit sisällyttää viestien lähettämisen ja vastaanottamisen suoraan osaksi asiakaspolkuja. Voit esimerkiksi lähettää yksittäiset tekstiviestit tai WhatsApp –viestit osana HubSpotin workflowta tai toteuttaa kampanjoita hyödyntämällä HubSpotissa markkinoinnin automaatioprosesseja.
Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.
Integraation ominaisuudet
- Viestien lähetys, vastaanotto ja älykkäät chat-keskustelut
- Viestien lähetys ja vastaanotto suoraan HubSpotin workflow-käyttöliittymästä (SMS, WhatsApp)
- Viestipohjat lähetyksiä varten, viestisisältöjen personointi
- Viestien perillemenon ja vastausten seuranta
- Vastausviestien lähetys saapuneisiin viesteihin, automaatio-ohjelmat ja jatkotoimenpiteet vastausten perusteella
- Kaksisuuntainen dialogi, Chat-keskustelut (SMS, WhatsApp)
- Integrointi HubSpot –lomakkeisiin, puhelinnumeroiden välitys Webhookilla ja koodien lähetys kontakteille SMS:llä
- Kontaktien ja ryhmien hallinnointi
- Kontaktien luominen ryhmiin
- Kontaktin / kontaktien poistaminen ryhmistä
- Kontaktin tietojen päivittäminen, ryhmäkohtaisesti
- Kontaktin tietojen synkronointi Azure AD:n kautta
Integraation käyttökohteet
Prosessit ja Workflowt
Viestintä SMS- ja WhatsApp –kanavissa osana asiakaskohtaisia prosesseja ja HubSpotin workflowta. Luo automaattisia aktiviteetteja asiakkaan viestien vastaanottoon.
Outbound messages
Lähetä markkinointi- ja viestintäkampanjat halutuille kohderyhmille tai yksittäisille vastaanottajille. Voit hallinnoida lähetyksiä suoraan HubSpotissa
Inbound messages
Integroi SmartDialogin palvelut kaikkeen HubSpotin 2-suuntaiseen viestintään. Vastaanota tilauksia, maksuja ja lahjoituksia, kerää palautteita ja tee NPS-kyselyitä.
Referenssit
Hedin Automotive
Hedin Automotive Oy edustaa Suomessa yhtätoista automerkkiä
Tarve
Asiakasviestinnän hoitamiseen toimintavarma, kotimainen, GDPR-yhteensopiva ja joustava ratkaisu osana markkinointiautomaatiota.
Ratkaisu ja Hyödyt
”SMS-viestinvälitys integroitiin osaksi Autotalo Laakkosen taustajärjestelmiä. Palvelun avulla automatisoitiin Laakkosen toimipaikkakohtaista asiakasviestintää käyttäen SMS-kanavaa 1- ja 2-suuntaisesti. Integraation avulla Laakkonen pystyy tehostamaan viestintäänsä ja saa tarkat statistiikat sekä raportit seurantaa varten.”
Integraation käyttöönotto
SmartDialog-lisenssi
Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja viestipalvelut: 1- tai 2-suuntaiset sen mukaan, onko tarve vain lähettää vai myös vastaanottaa viestejä.
Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia.
Numerot ja yhteydet
Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero, virtuaalinen longcode- numero tai WhatsApp Business –tilin WhatsApp-numero.
SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella.
SmartDialog-konnektori
SmartDialog –lisenssin ja viestiliikenneyhteyksien lisäksi tarvitaan HubSoptin SmartDialog–konnektori, jonka saat Arena Interactiven kautta.
Heti palvelun käyttöönoton jälkeen pääset hyödyntämään sitä suoraan HubSpotin Workflow-käyttöliittymässä.
Lisätiedot
Tarkat dokumentaatiot rajapinnoista löydät Open API –portaalistamme:
Saat SmartDialog –viestipalvelut demokäyttöön trial-polusta
Palveluiden ostaminen suoraan verkosta tai myynnin kautta: sales@arenainteractive.fi
SmartDialog –asiakastuki joka arkipäivä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi: support@arenainteractive.fi