Kayak
Kayak, KayakPlus Messages
SmartDialog –palvelualustassa on suorat ja luotettavat integraatiot älykkäiden viestintäpalveluiden toteuttamiseksi osana Atexin KayakPlus-palveluilla. SmartDialog –integraatioiden avulla saat SMS- viestit käyttöön 1- ja 2- suuntaisessa asiakasviestinnässä.
SmartDialog ja Kayak–integraatiolla voit yhdistää viestinvälityksen palveluihin asiakashallintajärjestelmän toimintoja. Viestien lähetyksen ja vastaanoton yhteydessä tarkistat asiakastietoja ja tilaustietoja, ja voit automatisoida näiden tietojen perusteella tehtäviä toimintoja.
Rajapintojen ohella voit hallinnoida integraation viestiliikennettä SmartDialog web-käyttöliittymällä, josta näet tarkat statistiikat.
Integraation ominaisuudet
- Viestien lähetys ja vastaanotto, tilauskampanjat, tilausvahvistukset
- Viestien lähetys ja vastaanotto osana Kayak Plus Messages –palveluita
- Ryhmälähetykset, jatkotilauskampanjoiden luonti
- Ajastetut tai toistuvat viestikampanjat, viestien personointi, viestipohjien käyttö
- Vastausviestien lähetys saapuneisiin viesteihin
- Puhelinmyynnin tilausten vahvistusviestit
- Kayak lookup -Tilaajatarkistus 2-suuntaisessa viestipalvelussa
- Kontaktien ja ryhmien hallinnointi
- Kontaktien luominen ryhmiin (segmentointi)
- Kontaktin tietojen haku ja haettujen tietojen lähetys paluuviestinä
- Kontaktin tietojen tarkistus ja jatkotoiminnot tarkistuksen perusteella
- Asiakastietojen päivittäminen kuten markkinointiluvat/-estot
Integraation käyttökohteet
Jatkotilausmyynnin
kampanjaviestit
Digitaalista asiakasviestintää Kayak Plus Messagella.
Asiakkaille voidaan lähettää yksisuuntaisia SMS- tai Email -markkinointiviestejä tai kaksisuuntaisia SMS- jatkotilausviestejä, joihin asiakas voi vastata valitsemalla haluamansa tilausvaihtoehdon. Tilaustiedot tallentuvat suoraan asiakashallintajärjestelmään.
Markkinointikiellot saadaan tekstarilla myös Kayakin tilausten hallintärjestelmään.
Telemyynnin vahvistusviestit
Puhelinmyynnissä sopimus myydystä mediatuotteesta syntyy vasta, kun tilaus on kirjallisesti hyväksytty.
Tämä voidaan hoitaa Kayak Plus Telesales SMS-ratkaisulla. Siinä puhelimitse tehdyn tilauksen tiedot kirjautuvat Kayak –järjestelmään, jonka perusteella asiakkaalle lähetetään tilauksesta SMS:llä automaattinen vahvistuspyyntö. Vastaamalla tekstiviestiin asiakas saa vahvistettua tilauksensa.
Asiakas- ja tilaustietojen haku
Kayak -asiakasnumerohakua voi käyttää SmartDialogin 2-suuntaisissa palveluissa. Kun palveluun saapuu SMS, tarkistetaan löytyykö Kayakista asiakkuus kyseisellä puhelinnumerolla. Jos asiakkuus löytyy, lähetetään asiakasnumero paluuviestinä.
SmartDialogin KayakAgent –widgetillä voi hakea Kayakista asiakastiedot ja asiakkaan tilaushistorian, joko puhelinnumeron tai asiakasnumeron perusteella.
Tilaustietojen tarkistus
Tilaustarkistusta voidaan käyttää SmartDialogin 2-suuntaisissa palveluissa. Kun palveluun saapuu tekstiviesti, tarkistetaan löytyykö voimassaoleva tilaus kyseisellä puhelinnumerolla. Ehdoiksi voidaan rajata halutun tyyppiset tilaukset.
Tilaustarkistuksen tulosta voidaan käyttää ehtona muissa toiminnoissa, esimerkiksi millainen paluuviesti asiakkaalle lähetetään tai tilaajaetukoodin lähettäminen.
Referenssit
Tarve
Tilaajamarkkinoinnin prosessiin kuuluvat säännölliset kampanjat. Ilkka halusi automatisoida ja tehostaa tilaajamarkkinointia.
Ratkaisu ja Hyödyt
”Ilkalle luotiin palvelu- ja prosessimalli, jossa tilaajamarkkinointia hoidetaan automatisoidusti SMS-viesteillä. Valituille asiakasryhmille lähetetään kampanja- ja jatkotarjousviestejä, joihin vastaamalla tilaustiedot ohjautuvat suoraan asiakashallintajärjestelmään tilauksiksi.
Automaation ansiosta tilaajamarkkinoinnin rutiinit tehostuivat. SMS-automaatio säästää aikaa ja tuo toimintaan kustannustehokkuutta.”
Tarve
Tarve sujuvoittaa ja nopeuttaa telemyynnin tilausvahvistuksia uuden lakimuutoksen mukaan.
Ratkaisu ja Hyödyt
”Käyttämällä SmartDialogin Kayak–integraatiota, saatiin muodostettua nopeat 2-suuntaiset SMS-viestikanavat vahvistusviestien toimittamiseen halutuille kohderyhmille.
Palvelun ansiosta tilauksen vahvistus on koettu helpoksi ja nopeaksi. Palvelu on ollut myös hyvin toimintavarma.”
Integraation käyttöönotto
SmartDialog-lisenssi
Integraatioon tarvitaan SmartDialog –yritystilin lisenssi ja 1- ja 2-suuntaiset viestipalvelut:
Palveluiden ja henkilötietojen hallinnointi ja käsittely kattavasti osana sopimusprosessia
Numerot ja yhteydet
Viestien vastaanottamiseen tarvitaan joko lyhytnumero tai virtuaalinen longcode- numero.
SmartDialog –integraatioissa käytettävien puhelinnumeroiden tilaaminen, asennus ja käyttö sujuu kauttamme avaimet käteen –periaatteella
SmartDialog-konnektori
SmartDialog –lisenssin ja viestiliikenneyhteyksien lisäksi tarvitaan SmartDialogin Kayak Plus Messages –integraatio, jonka saat Arena Interactiven ja Atexin kautta.
Toimitamme käyttöönottoa varten Käyttöönotto-ohjeistukset ja käyttöohjeen.
Lisätiedot
Voit ostaa SmartDialog-konnektorin käyttöösi myös suoraan Atexilta
Tarkat dokumentaatiot rajapinnoista löydät Open API –portaalistamme:
Saat SmartDialog –viestipalvelut demokäyttöön trial-polusta
Palveluiden ostaminen suoraan verkosta tai myynnin kautta: sales@arenainteractive.fi
SmartDialog –asiakastuki joka arkipäivä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi: support@arenainteractive.fi