RCS-viestit tulossa | Arena Interactive
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

RCS-viestit tulossa

RCS-viestit tulossa käyttöön Suomessa

Yritysten viestintä monipuolistuu SmartDialogissa. Tällä hetkellä käyttöön on tulossa  ”laajennettu SMS” eli RCS (Rich Communication Services) -viestikanava. Ensimmäisessä vaiheessa RCS-viestejä voi Suomessa käyttää Elisan liittymillä varustetuissa Google-puhelimissa. Tarjonta laajenee myös muille operaattoreille Suomessa ja tänä vuonna myös Applen puhelimiin, Applen 10.6.2024 julkaiseman lehdistötiedotteen mukaan. 

RCS -viestinnässä käytetään brändättyä yritysprofiilia. Tämä toimii samalla periaatteella kuin WhatsAppissa, jossa viestejä lähetetään kuluttajille omalla yritysidentiteetillä. RCS-viestintä on monipuolisempaa ja visuaalisempaa kuin tekstiviesteissä. Viestit voivat olla pitkiä ja sisältää paljon kuvia, videoita ja muuta dataa, esimerkiksi tuotekortteja ja korttikaruselleja. 

Tutustu RCS -viestinnän ominaisuuksiin

Kuluttaja voidaan ohjata kaikkien kanavien viesteillä erillisille verkkosivuille, joilla voidaan kysyä mielipiteitä, palautetta tai kerätä tilauksia. WhatsApp- ja RCS-viestinnässä vastaanottajille voidaan tarjota myös suoria pikavastaus- ja toimintopainikkeita, joista on helppo käynnistää esimerkiksi kommentoinnit, kontaktoinnit, tilaukset tai kalenterimerkinnät. 

Jos asiakas ei voi vastaanottaa RCS-viestejä, voidaan backuppina käyttää SMS-viestiä. Tällöin viestit, jotka eivät mene RCS-viesteinä perille, lähetetään vastaanottajille automaattisesti tekstiviestinä, ottaen huomioon tekstiviestien sisällön rajoitukset. 

FI

Jätä meille yhteystietosi, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Haluatko keskustella? Laita meille viesti: Email, WhatsApp tai SMS!